Start det nye år med en personlig træner

personlig træner

Vil du have mere ud af din træning? Det er blevet populært at træne, både for at leve op til et slankt og muskuløst sundhedsideal, men også for at øge sin kropslige sundhed. Vi ønsker at leve længere, og vi vil helst være sunde, raske og rørlige så længe som muligt. Motion og træning er svaret, men ikke alle er gode til at få deres træning til at hænge sammen. Det kan være svært at overskue, hvilken slags træning man skal starte med. Nogle mennesker tyr til løb, fordi det er nemt og ikke er afhængigt af særlige faciliteter, andre ønsker at træne vægte og opbygge muskler. Men det kræver viden og planlægning at nå sine træningsmål, for det er ikke altid nemt at komme i den rette form bare ved at løbe, ligesom det kan være svært at gennemskue, hvilke slags vægte man skal træne for at få den rette muskelopbygning. Så er der den gruppe, der samtidig gerne vil tabe sig, for det er stadig moderne at være rigtig slank og trimmet. Hvordan kommer man af med det overflødige fedt gennem træning?

Træn rigtigt

Det gælder ikke nødvendigvis om at træne meget. To timer på løbebåndet hver morgen er for eksempel ikke nødvendigvis sundt for kroppen. Fysioterapeuter i blandt andet Ry og Silkeborg beretter om patienter med sportskader på grund af overdrevet og ensidig træning. Det er vigtigere at træne på den rigtige måde, det vil sige kvalitet over kvantitet også når det gælder træning. Her kan det hjælpe at planlægge sin træning grundigt, for hvis du følger et bestemt skema, kan du sørge for, at du får trænet rigtigt og samtidig holde øje med, om du gradvist når dine træningsmål og øger træningsintensiteten. Du kan også nedbringe risikoen for skader. Som hovedregel siger man, at du for eksempel ikke skal styrketræne to dage i træk, da musklerne skal have lov til at hvile – eller i hvert fald ikke styrketræne de samme muskelgrupper to dage i træk. Du kan altså benytte tiden til at træne andre områder af kroppen, måske bruge tid på intervaltræning eller konditionstræning i stedet.

Brug personlig træner

Hvis du virkelig vil have det meste ud af din træning, så benyt en personlig træner. En sådan træner vil ofte være tilknyttet et fitnesscenter, men har du tidligere været skadet eller er du i genoptræning, så benyt en fysioterapeut i stedet. Du kan finde en personlig træner i Silkeborg, Aarhus og Esbjerg uden problemer, som også er uddannet fysioterapeut.

Keep in Motion v/ Jesper Abildtrup
Christian 8.s Vej 2
8600 Silkeborg
21 62 72 61