Ønsker du et varigt vægttab? – Her er 3 gode råd

Træning

Mange mennesker ønsker at leve et sundere liv og tabe de overflødige kilo. Nogle har forsøgt at ændre kostvaner og begynde på træning, men kommer med tiden til at mangle motivation for at fortsætte deres nye livsstil på grund af manglende resultater eller en travl hverdag.

Kan du nikke genkendende til det, så er du ikke alene. Det er svært at omlægge sin livsstil fra den ene dag til den anden, og særligt hvis du er alene om det.

I denne artikel vil vi give dig tre gode råd til, hvordan du bedst holder fast i motivationen og fortsætter dit gode arbejde mod et sundere liv med færre kilo.

Lav mål og delmål

Mange fagfolk benytter mål og delmål som et redskab til at bibeholde motivationen hos den, der ønsker vægttab. Hos en anerkendt fysioterapeut i Kolind, er det af de vigtigste skridt på vejen mod en ny livsstil, da det er i delmålene, at klienten kan se de fremskridt, der kommer lidt efter lidt.

En målsætning vil i sig selv være med at motivere dig, når du har dage, hvor du ikke har lyst eller energi til at træne. Samtidig vil det blive mere overskueligt at følge dine resultater under forløbet – og ikke mindst at fejre, når de nås.

Få en personlig træner

Selvom man er motiveret for at tabe sig eller få styrket sin krop, kan det stadig være en udfordring at møde op i fitness centret efter noget tid. Her kan en personlig træner hjælpe dig med hele tiden at bevare motivationen og minde dig om, hvad det er, du arbejder hen imod.

Med en personlig træner har du en støtte, du altid kan læne dig opad, når det virker uoverskueligt eller uoverkommeligt at holde fast i den sunde kost og din træningsplan. Desuden kan de hjælpe med at lægge en kostplan og hjælpe dig med personlig træning, der er tilpasset dig og din hverdag.

Vaner og rutiner

I sidste ende er det helt grundlæggende, at dit liv kommer til indeholde sunde vaner og rutiner. En sund livsstil er helt fundamentalt for et varigt vægttab. Der findes mange eksempler på mennesker, som taber sig mange kilo og herefter falder tilbage i de gamle vaner og rutiner. Det handler derfor om at skabe nogle realistiske rammer for både træning og kost, så dit liv indeholder vaner og rutiner, der er nemme at holde fast i, efter du har tabt de ønskede kilo.

Sundhedshuset
Nødagervej 9b
8560 Kolind
86 39 23 88